Rengasmarkkinoiden mullistaja!
Bridgestone ilmoitti tuovansa rengasmarkkinat mullistavan tyhjänä ajettavan DriveGuard renkaansa koko Euroopan markkinoille vuoden 2017 alkupuolella. DriveGuard renkaat sopivat lähes kaikkiin henkilöautoihin, ja tarjoavat lukuisia hyötyjä sekä turvallisuutta. DriveGuard ei perustu kompromisseihin, vaan tarjoaa tyhjänä ajettavuuden lisäksi erinomaisen märkäpidon, vierintävastuksen (alhaisempi polttoainekulutus) sekä lukuisia muita laaturenkaan ominaisuuksia samassa paketissa!
MILTÄ TUNTUISI pelätä huomattavasti vähemmän rengasrikon potentiaalisesti aiheuttamaa ajoneuvon hallinnan menetystä?
MITÄ JOS saisitkin jatkaa matkaasti normaalisti rengasrikon jälkeen nopeudella 80 km/h ja 80 km matkan vielä rengasrikon jälkeen?
JA TÄMÄ OLISI MAHDOLLISTA vain pienellä lisäinvestoinnilla rengashankinnan ajankohtana?
Etuja ajoturvallisuuteen ja mukavuuteen
Ajoneuvon hallittavus
- Ajoneuvon ajettavuus yllättävän renkaan puhkeamisen jälkeen – huomattavasti pienempi mahdollisuus ajoneuvon hallinnan menetykselle!
Ei välitöntä vaihtotarvetta
- Ei tarvetta renkaanvaihdolle tien vieressä, tai muussa hankalassa paikassa tai tilanteessa
Ei alinopeutta
- Ei tarvetta ajaa alinopeutta – ei tientukkeena roikkumista tai vaaratilanteita muita hitaammasta ajonopeudesta.
Ei ylimääräistä säätämistä ja epävarmuutta
- Ei tarvetta renkaantäyttöaineen ja kompressorin kanssa säätämiselle, ja ”toivottavasti tämä kestää” paikkaukselle
Vapaus jatkaa matkaa, ja valita eri vaihtoehdoista
- Voit itse valita, milloin ja missä vaihdatat rikkoutuneen renkaan (etäisyyksien ja nopeuksien rajoissa)
Huomaatko edes rengasrikkoa?
- Saatat huomata rengasrikon vasta rengaspainejärjestelmän (TPMS) varoitusvalosta/ilmoituksesta, ajettuasi useita kilometrejä rikkoutuneella renkaalla. Ajomukavuus ja ominaisuudet säilyvät.
Muut erinomaisen renkaan ominaisuudet
- Huomattavan hyvä märkäpito ja lyhyt jarrutusmatka, polttoainekulutukseen vaikuttava vierintävastus sekä muut Bridgestonen renkaalta odotettavissa olevat huippuominaisuudet
Mikä Bridgestone DriveGuard?
DriveGuard on Bridgestonen uusi läpimurtotuote, joka tarjoaa loppukäyttäjälle entistä enemmän turvallisuutta ja mielenrauhaa. Renkaalla voi jatkaa ajamista lähes rengasrikon tyypistä huolimatta, ja se voidaan asentaa useimpiin rengaspaineen valvontajärjestelmällä varustettuihin autoihin (TPMS). Käyttäjä ei myöskään joudu tinkimään lainkaan mukavuudesta tai muista ominaisuuksista.
Bridgestone DriveGuard esittely piirtäen:
Bridgestone DriveGuard promovideo (englanniksi):
Teknologia Bridgestone DriveGuardin takana
DriveGuard pitää vahvistettujen kylkien ja edistyksellisen Cooling Fin -teknologian ansiosta auton kuljettajan hallinnassa rengasrikon tapahduttua, ja matkaa voi jatkaa jopa 80 kilometrin verran, korkeintaan 80 km/h nopeudella. Suomen nopeusrajoituksilla siis lähes missä vain!
Toimii lähes kaiken tyyppisissä rengasrikoissa (mm. renkaan kyljen ja kulutuspinnan vauriot), toisin kuin monet muut vastaavat ratkaisut. Uuden ajan DriveGuard-teknologia perustuu Bridgestonen Cooling Fin -ratkaisuun sekä vahvistettuihin renkaan kylkiin, minkä ansiosta auto pysyy rengasrikosta huolimatta hallinnassa ja ajamista voidaan jatkaa turvallisesti ja mukavasti noin 80 kilometrin matka maksiminopeudella 80 km/h paikkaan, jossa renkaan voi turvallisesti korjata tai vaihtaa. Ratkaisu tuo mielenrauhaa rengasrikon sattuessa.
Ei perustu kompromisseihin. Bridgestone DriveGuard tarjoaa parhaan suorituskyvyn tinkimättä märkäominaisuuksista tai alhaisesta vierinvastuksesta. Tästä osoituksena renkaalla on erinomaiset EU:n rengasmerkintäasetuksen2 mukaiset luokitukset (märkäpitoluokka A ja polttoainetaloudellisuusluokka C). Lisäksi Bridgestone DriveGuard menestyi riippumattoman TÜV Süd3 -sertifiointilaitoksen testeissä erinomaisesti kuljettajien arvostamien ominaisuuksien suhteen, esim. turvallisuus märällä. DriveGuard on siten liikenneturvallisuuden edelläkävijä.
Voidaan asentaa kaikkiin henkilöautoihin valmistajasta ja mallista riippumatta. Bridgestone DriveGuard ei ole rajoitettu tiettyjen automerkkien tai -mallien ensiasennusrenkaaksi, vaan se voidaan asentaa useimpiin rengaspaineen valvontajärjestelmällä (TPMS) varustettuihin autoihin. Järjestelmä on ollut pakollinen uusissa autoissa Euroopassa marraskuusta 2014 lähtien, ja vanhemmistakin tämä erittäin useasti löytyy. DriveGuard-renkaille sopivia autoja on siten vuoden 2016 tietojen mukaan 32 miljoonaa kappaletta.
Bridgestone DriveGuard kerää jo tunnustuksia Euroopassa
Bridgestone DriveGuard sai 23. toukokuuta rengasalan oman tunnustuksen, REIFEN Essen 2016 Innovation Award -palkinnon Technology and Products -sarjassa. Kuudetta kertaa jaetun palkinnon riippumaton tuomaristo koostuu kymmenestä rengasalan asiantuntijasta mm. TÜV-, DEKRA- ja GTÜ-organisaatioista. Arvostelussa kiinnitettiin huomiota ehdokkaiden vastuullisuuteen, ympäristölähtöisyyteen ja innovatiivisuuteen.
Hieman myöhemmin Auto Express myönsi DriveGuardille Product of the Year 2016 -palkinnon. Kriteereinä ovat innovatiivisuus ja vaikutus markkinoihin. Auto Express on brittiläinen autolehti, jonka levikki on yli 45 000. Se on alan suosituimpia ja vaikutusvaltaisimpia lehtiä Britanniassa.
”Olemme lanseerauksesta lähtien väittäneet Bridgestone DriveGuardin olevan mullistava tuote loppukäyttäjälle. On hienoa nähdä, että alan asiantuntijat, kuten REIFEN Essen ja Auto Express, antavat sille tunnustusta niin autoalan kuin kuluttajien näkökannalta”, toteaa Bridgestone Europen kuluttajaliiketoimintayksikön toimitusjohtaja Jake Rønsholt.”
Hintaero normaaleihin renkaisiin?
Pieni. Puhuttaneen muutamista euroista muutamiin kymppeihin per rengas, kunhan kevään hintatiedot selviävät. Luotamme siihen, että mahdollisen rengasrikon aiheuttamat lisävaivat sekä potentiaalisten vaaratilanteiden vähentäminen ovat ehdottomasti uuden tekniikan arvoisia. Bridgestone on todella panostanut DriveGuard tyhjänä ajettavien renkaiden valmistukseen ja kehitykseen, saaden valmistuskustannuksia näin ajettua alemmas.
Yleisesti muut ns. puhkeamattomat renkaat (perinteiset runflat-renkaat) ovat eri hintaluokassa, eri ajomukavuus- ja ominaisuusarvoissa, sekä rajoitetulla saatavuudella jopa vain tiettyihin automalleihin ja vanteisiin. Uuden tekniikan DriveGuard eroaa näistä ns. runflat-renkaista monin tavoin.
KESÄRENGASHINNASTOMME KESÄRENKAAT-sivulta, klikkaa tästä!
Rengaspaineen valvontajärjestelmä (TPMS)
Rengaspaineen valvontajärjestelmiä on pääasiassa kahta eri toteutusta. Toinen näistä on varsin huomaamaton toteutus, jolloin auto tarkkailee renkaiden tilaa oman ABS-järjestelmänsä kautta. Jos autossassi on ABS, saattaa siellä olla myös TPMS rengaspaineen valvontajärjestelmä.
Toinen toteutuksista vaatii renkaisiin omat sensorinsa, jotka yhdistetään auton järjestelmään omalla toteutuksellaan. Tällöin järjestelmä kommunikoi renkaiden sisälle asennetun järjestelmän kanssa langattomasti, ja saa hieman enemmän tietoa renkaiden tilasta kuin aikaisemmin mainitulla ”ABS-toteutuksella”. Tämän toteutuksensa käyttäjät tunnistavat siitä, että renkaanvaihdossa on tarpeellista käyttää juuri tarkoitukseen kehitettyjä tietoteknisiä työkaluja, jotta esim. talvi- ja kesärenkaat ja niiden eri sijainnit auton alla tulevat ohjelmoitua auton omaan järjestelmään aina renkaanvaihdon yhteydessä. Tämä järjestelmä on nykyään myös pakollinen uusien autojen ensiasennusrenkaille, mikäli automalli tukee toiminnallisuutta.